Toimitusehdot

Tilauksen tekeminen

Jos haluat ennen tilauksen tekemistä lisätietoja tuotteista tai kysyä jotakin muuta, ota yhteyttä joko sähköpostitse mari.makela@formamma.fi tai Formamman Facebook-sivun kautta yksityisviestillä. Verkkokaupassa tilausta tehdessäsi lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin ja jatka kassalle, jossa voit valita toimitus- ja maksutavan. Tilauksen lähetettyäsi saat maksutiedot ja tarkistetut lähetyskulut sähköpostitse. Voit tilata tuotteita myös lähettämällä sähköpostia tai yksityisviestin Facebookissa, kerro tällöin tilaamiesi tuotteiden lisäksi yhteystietosi ja toimitustapa.

Toimitustavat

Pyrin aina lähettämään tilaukset halvimmalla mahdollisella tavalla eli pakkaamaan pieneen tilaan ja kevyesti. Verkkokauppa lisää kaikkiin postitettaviin tilauksiin automaattisesti postipaketin kulut, mutta saat erillisenä viestinä maksutiedot ja tarkistetut lähetyskulut. Alla mainittuihin lähetysmaksuihin sisältyy arvonlisävero.

Nouto 0,00 e
Ennakkoon sopien tilaukset on mahdollista noutaa erikseen sovitusta paikasta Turussa, Nokialta Ompelimo Mitta-Marista tai myyntitapahtumista, joissa olen.

Kirje alkaen 1,75 e
Pienet ja litteät tuotteet mahtuvat kirjeeseen.

SmartPost-paketti 7,50 e
Paketti toimitetaan valitsemaasi pakettiautomaattiin tai postiin. Muista mainita tilausta tehdessäsi, mihin pakettisi haluat ja myös puhelinnumerosi, koska ilmoitus paketin saapumisesta lähetetään tekstiviestillä.

Maksutavat

Tällä hetkellä ainoa maksutapa postitettaville tilauksille on ennakkolasku. Saat maksutiedot sähköpostiisi. Ennakkomaksussa on maksuaikaa 14 vuorokautta ja jos maksua ei tänä aikana suoriteta, tilaus perutaan. Jos tarvitset lisää maksuaikaa, niin ota yhteyttä sähköpostilla mari.makela@formamma.fi
Noudettavat tuotteet voi maksaa myös käteisellä tai etukäteen ennakkolaskulla.

Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitamme ainoastaan Suomen alueella.

Toimitusaika

Ennakkolaskulla maksetut tilaukset pyritään toimittamaan postiin heti maksun tultua Formamman tilille. Formamman varasto on kuitenkin kahdessa kaupungissa ja ihan jokaista tuotetta ei ole molemmissa. Maksutietoja lähettäessäni kerron, jos toimitukseen on odotettavissa viivästyksiä. Verkkokauppa päivittää varastosaldoa automaattisesti ja jos jokin tuote on loppu, niin verkkokaupan pitäisi tämä kertoa. Jos tekniikka kuitenkin on pettänyt ja verkkokauppa ei ole kertonut tuotteen loppuneen, niin ilmoitan tästä heti tilauksen saatuani.

Vaihto- ja palautusoikeus

Kuluttajalla on oikeus palauttaa myyntikuntoiset, käyttämättömät, pesemättömät ja alkuperäisessä pakkauksessa olevat tuotteet 14 vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Jos haluat palauttaa jonkin tuotteen, ota yhteyttä sähköpostitse 14 vuorokauden sisällä tuotteet saatuasi, niin sovitaan palautusjärjestelyistä. Formamma ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole etukäteen sovittu. Palautus on tehtävä samalla toimitustavalla, jolla tilaus on lähetetty. Postiennakolla lähetettyjä palautuksia en lunasta. Jos olet saanut viallisen tai väärän tuotteen, ota mahdollisimman pikaisesti yhteyttä sähköpostitse. Vialliset tuotteet korvataan samanlaisella tuotteella. Ainoastaan jos viallista tuotetta vastaavaa tuotetta ei enää ole, voidaan rahat palauttaa ostajalle.
Valitettavasti posti ei aina huolellisesta pakkaamisesta huolimatta onnistu kuljettamaan lähetyksiä ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Samoin kannattaa tarkistaa kirjeenä lähetetyt, suoraan kotiin tulleet tilaukset. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota yhteyttä myös minuun, niin sovitaan korvaavan tuotteen toimituksesta.